mandag 18. mai 2009

Veps!

Har nå forflyttet meg til jobben og sitter og ser på at elevene har friminutt ute. Nei, jeg har ikke friminuttsvakt, men en halvtime til meg selv...og hva venter meg ved pulten. Jo en veps. Jeg HATER vepser. De er ekle, skremmende, og når de stikker kommer jeg på alle de ordene som finnes i hele verden som ikke egner seg på trykk. Pluss at når de stikker på halsen (noe jeg opplevde for to år siden), så blir det litt vanskelig å puste...

Møkkaveps... noen sier jeg er for snill. Jeg er kanskje det, men jeg slapp nettopp vepsen ut....

Jeg startet dagen i dag med følelsen "dette-er-en-dårlig-dag-og-jeg-vil-helst-krype-langt-under-dyna-dag". Følelsen er der fortsatt, men nå har jeg en ny følelse i tillegg: "dårlig-samvittighet-for-å-kanskje-ta-mitt-dårlige-humør-ut-over-andre". Det kjennes ut som om verden går litt i mot meg nå. I alle fall så skulle jeg ønske at en del ting var annerledes, selv om jeg har valgt en del av dette selv, så kaller jeg en spade for en spade og sier: jeg ønsker meg litt sympati....

Altså...
1. Jeg er forkjøla og har ofte dotter i ørene med øresus + at jeg er en skikkelig "snørrunge".
2. Jeg er midt oppe i tentamensretting.
3. Jeg er midt oppe i eksamensretting, med tidsfrist.
4. Jeg skal ha veiledning på bacheloroppgaven min på onsdag og trenger å forberede meg.
5. Alt dette i tillegg til 100% jobb.
6. Jeg drømmer om å ta over Rikke (en hund jeg passer), men det er enda usikkert (eier er usikker på om hun vil omplassere henne osv...)
7. Jeg sov dårlig i natt.

Blæh....

Snakkes.

4 kommentarer:

  1. Helt enig i vepseskrekken der, Lotte!
    Har ingen retteoppdrag i år, da jeg fortsatt er delvis sykemeldt...

    Lykke til og god bedring til deg! :))

    SvarSlett
  2. takk for det...gleder meg til sommerferien for å si det sånn, kanskje jeg skal få til å slappe av...men gjør det jeg må for å ha sjans på å få fast jobb...

    SvarSlett
  3. Vepseskrekk er kurerbart med en innretning som kalles Max Smekker. En eletrisk fluesmekker som likner litt på en tennisrackert (eh...hvordan staves nå det da??)Den er helt genial, griller veps og fluer uten at det blir noe kliss.

    SvarSlett
  4. Så koselig med blogg! Den er herved oppført i blogger jeg leser listen min :)

    SvarSlett