lørdag 26. januar 2013

Drøm i oppfyllelse!

Noen ganger er det godt å drømme. Noen ganger kan drømmer virke umulige og i beste fall, bare litt...vanskelige å realisere. Samtidig, hva er vel livet uten drømmer? Noen av de kan faktisk bli sanne. Jeg har mange drømmer, og i dag gikk en av de i oppfyllelse. For meg er noen av drømmene mine en måte å se for seg det som kan bli mulig. Jeg lærte at det er sant i dag.

Jeg har to hunder, Rikke og Raio. Jeg tar de med på mange utstillinger fordi jeg synes det er gøy. Hundene mine synes det er gøy - og de blir virkelig slitne i hodet av det. Jeg har hatt en drøm om at de en gang skal møtes i ringen - som beste hannhund og beste tispe. Det skjedde i dag.


Så hvorfor har dette vært en vanskelig drøm? Jantelov eller ikke, jeg er veldig fersk i "gamet" i portismiljøet - har bare stilt i ca 1,5 år i utstillingsringen. Det er så mange andre som har vært der så mye lengre enn meg. Riktignok fikk jeg mye god erfaring med Carmen, men det er to vidt forskjellige ting å stille Golden og Portis. Klart, det er mange fellestrekk, men vannvittig mye forskjellig også. Utstillingselsen for å nevne en ting. Måten å stille de opp, en annen ting. Her er det så mange som har så mye lengre erfaring enn meg.

Jeg sa til meg selv: "Ett sted må du begynne". Og jeg har fått så mye god hjelp på veien - Bente, Hege, Crystal, Anne, Eirin C, for å nevne noen. Tusen takk til dere for all hjelp! Jeg ser virkelig fram til tiden framover.

Jeg har funnet noe i tillegg til jobben, som jeg virkelig føler jeg er flink til. Hundene.

Resultater og anerkjennelse er noe alle trenger - uansett hva de driver med. Da jeg i dag oppnådde så gode resultater med BEGGE (!!!) hundene mine: BIR og BIM og Cert på begge - da gjør jeg noe riktig!




Kanskje aller høyst av dagens gode ord, var ordene fra mamma:
"Tårene rant da Rikke og Raio gikk mot hverandre i ringen, som beste hannhund og beste tispe - helt alene i ringen. Det var så rørende. Lotte skal ha all ære for måten hun holder hundene sine på. Heia Lotte, Rikke og Raio! Jeg er så stolt av dere, og lykke til i morgen! Glad i dere!"

Takk for de ordene mamma!

3 kommentarer: